Mini calzoner – matpakketips

Categories Mat og drikke

Yeyyy! Velkommen til mitt første “tema-innlegg”! Planen min er at hver onsdag skal jeg poste innlegg som oppskrifter, anbefalinger, reviews, lister, o.l. Altså litt mer spesifiserte innlegg. Mens på søndager kommer jeg til å poste mer hverdags innlegg med litt av hvert fra uka som har gått. Jeg tenkte dette var en super måte å gjøre det litt enklere for meg selv å vite hva jeg skal poste når. 🙌🏼

Første innlegg ut er altså en oppskrift, eller et godt tips til matpakken!

For en stund siden så jeg en tiktok video, nærmere bestemt denne her! Og jeg tenkte at dette så super godt ut og at disse må jeg prøve.

Jeg har prøvd et par ferdige pizzabunner, og har funnet ut at REMA 1000 sin “Pizzabunn Familie” er den som jeg synes fikk best resultat. Men det er absolutt opp til hver enkelt hva de foretrekker. Jeg liker at denne ikke blir for tykk, da forholdet mellom bunn og fyll blir litt større siden fyllet “pakkes inn” og det kan da bli litt tørt.

Du kan også selvfølgelig fylle de med hva du vil, men jeg elsker å fylle dem med smårettskinke og ananas! Jeg anbefaler også å ha osten oppå og ikke inni da du får med plass til fyll. Og siden de er innbakte, altså fyllet er inni deigen blir det ikke noe søl i matpakka og man trenger ikke noe matpapir o.l.

Jeg vet at ananas på pizza er et omdiskutert tema, men hvis du liker det anbefaler jeg virkelig å ha ananas i disse da de hjelper til med å holde dem super saftige og friske selv etter et par dager! Når jeg lager disse pleier vi å spise dem til middag og ha med restene i matpakka dagen etter. Jeg har sikkert laget dem 5-6 ganger etter jeg så den tiktok videoen, og jeg har allerede ingrediensene klare for en runde til. 🙌🏼

Q:
Kommer du til å prøve disse?

2 kommentarer

2 thoughts on “Mini calzoner – matpakketips

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *